Blogs/artikelen

BMI: interpretatie van gezondheidsrisico’s
Een korte omschrijving van BMI en de interpretatie van gezondheidsrisico’s. Ingedeeld in: ondergewicht, normaal gewicht, overgewicht, ernstig overgewicht en extreme obesitas. Lees meer.

 

Zweten en vocht bij inspanning
Dat je voldoende moet drinken voor, tijdens en na inspanning is bekend. Teveel vochtverlies, vooral in de vorm van zweet, kan namelijk zorgen voor een vermindering van de prestatie.
Lees meer

Brood: de sport van kiezen
Nederland is een broodland. Ook sporters kiezen graag brood bij het ontbijt en de lunch. Ik help ze de beste keuze maken, want dat kiezen is niet altijd makkelijk. Lees meer.

 

Had jij goede voornemens, maar heb je ze alweer losgelaten? Met deze tips lukt het alsnog!
Nog steeds goed bezig of losgelaten en vergeten… Wat heb je nodig om te slagen? En hoe zorg je dat gewoontes langer meegaan dan een week? Lees meer.

 

5 voedingstips voor hardlopers
Een goede basisvoeding, voldoende vocht en een goed herstel. Waar moet een hardloper op letten? Ik geef vijf voedingstips! Lees meer.

 

IJzertekort bij hardlopers
IJzertekort bij sporters: vrouwen, duurlopers en vegetariërs lopen risico. Bloedarmoede of klachten die kunnen wijzen op een gebrek aan ijzer kunnen leiden tot een verminderde sportprestatie. Lees meer.

 

Voeding en BMI
Tips nodig bij het verminderen van het lichaamsvet? Of misschien een te lage BMI? Een snelle oplossing is er in ieder geval niet bij. Lees meer.

 

Wat is de beste voeding voor (top)sportende kinderen?
Ouders van jonge (top)sportende kinderen vragen mij als sportdiëtist vaak om advies. Krijgt mijn kind wel de juiste en voldoende voeding binnen? In dit artikel bespreek ik aandachtspunten en geef ik vijf tips. Lees meer.